Naziv školskog projekta u 2017./2018.:
Istražujem. Promišljam. Zaključujem!
Autorica projekta: Tea Radić
Glavni cilj projekta je upoznati učenike s osnovama istraživačkog procesa naglašavajući važnost razvoja kreativnog (divergentnog) i kritičkog mišljenja. Projekt će se provoditi u svim razrednim odjelima različitim intenzitetom, koji će biti prilagođen uzrastu učenika i predviđenim odgojno-obrazovnim ishodima.
Polazišna točka u osmišljavanju projekta je kvalitetnija integracija knjižničarskih sadržaja u nastavni proces, ali i njihova aktivna uporaba kroz sadržaje ostalih predmeta primjenom istraživačkih metoda rada. Učenici će tijekom projekta imati priliku bolje upoznati Gradsku knjižnicu Marka Marulića i sadržaje koje nudi, naučit će koje je razlika između konvergentnog i divergentnog mišljenja, kako pretraživati i vrednovati različite izvore i informacije, savladati osnove pisanja istraživačkog rada, ispravnih načina citiranja i odrednica autorskog prava.
Populariziranje znanosti i znanstvenih metoda istraživanja ima važnu ulogu u poboljšavanju kvalitete odgojno-obrazovnog rada. Učenici će, također, naučiti kako novostečena znanja primijeniti u rješavanju školskih zadataka, ali i u svakodnevnom životu. Postavit će si pitanja poput: Zašto istražujem? Zašto promišljam? Zašto i kako zaključujem?, ali još važnije od pitanja jest što će na njih pronaći odgovore usmjerenim istraživačkim radom kroz sadržaje prirode i društva, prirode, engleskog jezika, hrvatskog jezika, povijesti, matematike i fizike.
Rezultat koordiniranog rada učenika, školske knjižničarke, predmetnih nastavnika i razrednika bit će mali istraživački radovi i istraživački plakati koji će se na kraju nastavne godine 2017./2018. predstaviti u E-zborniku malih istraživačkih radova učenika OŠ „Srinjine“.
Način realizacije projektnih aktivnosti s učenicima:
- Obilježavanje Mjeseca hrvatske knjige i Mjeseca školskih knjižnica posjetom Gradskoj knjižnici Marka Marulića, uz stručno predavanje na temu referentne građe i enciklopedije za učenike 5. i 6. razreda te aktivnost pretraživanja sadržaja GKMM na zadanu temu
- Predavanje stručnjaka iz forenzike za učenike 8. razreda
- Predavanje znanstvenika na temu pisanja istraživačkog rada i populariziranja znanosti za učenike od 4. do 8. razreda
- Posjet festivalu znanosti u svibnju za učenike 7./8. razreda
- Sudjelovanje grupe Mladih knjižničara (prihvat) u međunarodnom projektu izrade straničnika Bookmark Exchange Project primjenom istraživačkih tema
- Radionica poticanja kreativnog mišljenja i Munchmallow izazov u svim razredima na satu SRO (osim učenika 1. razreda)
- Sat posvećen razvoju kritičkog mišljenja kroz predviđeni program knjižničnog obrazovanja u svim razredima
- Za 7. i 8. razrede knjižničarka će pripremiti dodatne sate samostalno i u suradnji s predmetnim nastavnicama (hrvatski jezik, engleski jezik) na temu pisanja istraživačkog rada
- Pisanje istraživačkog rada za učenike 7. i 8. razreda u okviru odabranog predmeta na temu Famous explorers and inventors i Utjecaja Augusta Šenoe na hrvatsku književnost te korelacija s djelom Prosjak Luka
- Evaluacija projekta i prikaz na portalu Grad Split prijatelj djece
Projektna nastava IPZ po razredima:
- Razredna slovarica - istraživanje i upoznavanje slova
- Ružno pače - razvijanje pisanog izražavanja
- Voda - razvijanje problemskog mišljenja
- Znamenite ličnosti hrvatske prošlosti
- Istraživanje mikroskopa
- Inkvizicija
- Famous explorers and inventors
- U svijetu Augusta Šenoe
« Ožujak 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
26 | 27 | 28 | 29 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |